본문 바로가기
  • 자연은 내 친구
팝송

[스크랩] A little peace - Nicole Flieg

by 나리* 2009. 2. 21.

A little peace / Nicole Flieg

 






A little peace / Nicole Flieg

Just like a flower when winter begins
겨울에 접어든 때의 한 송이 꽃 같은
Just like a candle blown out in the wind
바람에 꺼져버린 하나의 촛불 같은
Just like a bird that can no longer fly
이제는 날지 못하는 한 마리 새 같은
I'm feeling that way sometimes.
그러한 기분 들 때가 종종 있답니다

But then as I'm falling weighed down by the load
하지만 무거운 짐에 눌려 쓰러질 때엔
I picture a light at the end of the road
나는 여정 끝에 빛나는 불빛 그려봅니다
And closing my eyes I can see through the dark
두 눈 감아도 어둠 속이 보인답니다
The dream that is in my heart.
마음속에 간직되어 있는 꿈이

A little loving a little giving
하나의 작은 사랑 하나의 작은 베품
To build a dream for the world we live in
우리가 사는 세상에 꿈을 기르기 위해
A little patience and understanding
하나의 작은 인내 그리고 이해
For our tomorrow a little peace.
우리의 내일 위한 하나의 작은 평화

A little sunshine a sea of gladness
한줌의 작은 햇빛 기쁨의 바다
To wash away all the tears of sadness
슬픔의 모든 눈물 씻어 내리라
A little hoping a little praying
하나의 작은 희망 하나의 작은 기도
For our tomorrow a little peace.
우리의 내일 위한 하나의 작은 평화

I feel I'm a leaf in November snow
나는 11월 눈 위에 떨어진 나뭇잎 같아요
I fell to the ground there was no one  below
땅에 떨어졌지만 그곳엔 아무도 없네요
So now I am helpless alone with my song
이제 나는 곁에 아무도 없이 홀로 남아
Just wishing the storm was gone.
그 시련 지나가길 간절히 비는 노래 불러요

** Repeat of 3rd and 4th Stanza
** 3, 4연 되풀이

We are feathers on the breeze
우리는 미풍에 날리는 깃털
Sing with me my song of peace;
나와 함께 평화의 노래 불러요
We are feathers on the breeze
우리는 미풍에 날리는 깃털
Sing with me my song of peace.
나와 함께 평화의 노래 불러요
 




출처 : 행복한나날
글쓴이 : 행복한나날 원글보기
메모 :

댓글